WhimsicalLL

Beszélsz nyelveken? Vajon kinek mi a titka? Kidobott a porosz oktatási rendszer az utcára, és már ment is folyékonyan? Gondolatok, ötletek, építő javaslatok és inspiráló meglátások fogják hatékonyabbá tenni a tanítást, mert mindig, mindenhol tanárok, és egyúttal tanulók is vagyunk. A blog célja a whimsical, unorthodox és egyéb finnugor jelzőkkel megbélyegezhető módszerek, vagy nem módszerek, ötletek és sikersztorik gyűjtőhelyének lenni a második (harmadik, nx) nyelv elsajátítására vonatkozóan. Ha van olyan ötleted, módszered, ami NÁLAD működött, oszd meg velünk, hátha valaki magára ismer, alkalmazza, és megtanul még jobban tanulni, vagy tanítani. Ha mégsem, akkor is legalább elmélyítettük azt a tudást, miszerint a tanulás és tanítás személyes dolog, nem sablonok halmaza. Ide írhatsz: semiambidextrous@gmail.com

Ha valóban ki akarod használni a lehetőségeket, tanulj amerikai tanároktól teljesen INGYEN. Itt megtalálhatod a lakóhelyedhez legközelebbi ilyen lehetőséget: Ingyenes angol

Friss topikok

  • Mr.Moonlight: ez se rossz: indafoto.hu/aussie47/image/16789653-f26a35c0/483693 (2012.09.21. 13:37) Mind your brain
  • semiambidextrous: De azert geniuspseudotoo, nemdebar? :-) A cimet viszont elszurtam, de telorol ... (2012.03.08. 17:46) Juiceguitareaglebranch
  • nyos: Nem tudok ilyen magyar gyujtemenyt. A priceless amugy hogy maradt ki? (2011.12.11. 08:26) Janus-words
  • Mr.Moonlight: @nyos: ez durva volt (2011.12.06. 12:49) Puska kellett volna, ...
  • nyos: @semiambidextrous: whimsicalll.blog.hu/2010/11/06/nice_camouflage_man#c1233491... (2011.11.16. 02:50) What's flimbies?
  • semiambidextrous: @Mr.Moonlight: Elkéstem volna a válasszal? :) Mindenestere Edward Sedgwick nev... (2011.11.15. 10:18) Due to a non-stop coughing fit...
  • Mr. Pither: @semiambidextrous: Meg ugye idézni amúgy is csak ezeket érdemes, mert ezeket m... (2011.10.27. 12:00) Bravely taking to his feet, he beat a very brave retreat
  • krisk!: Van még strong-hearted is. (2011.08.29. 20:16) Heart digs
  • Mr. Pither: Éljen, éljen! (2011.08.11. 20:20) Speak English like an American_17
  • semiambidextrous: Elkéstem a válasszal? ;) A lényeg, hogy örülök, ha bármit hasznosnak találsz. (2011.05.05. 14:17) May I read the comics?
  • semiambidextrous: @Mr.Moonlight: Petike természetesen rendben. @Franci1969: Magyarból van egy eg... (2011.02.14. 08:43) Altered Grandma
  • semiambidextrous: @Csanádka: :D Hát persze hogy beleillenek, ezért is vannak itt. De nincsenek b... (2011.02.05. 15:13) Folktales Quiz

Címkék

1000 most common words (1) accent (2) acronyms (2) acting (1) action verbs (7) activities (75) adjectives (4) admin (2) aesop (2) aiming (1) alföld (1) ambiguous (2) american (68) animals (12) antagonym (1) applied linguistics (2) art (1) articles (2) assessment (1) audiovizuális (3) auntie roo (1) babe ruth (1) baseball (1) bedtime stories (5) be prepared (2) be smart (56) be sophisticated (68) bible (1) big words (4) biography (1) black english (1) blog (1) book (2) brain (1) brand names (1) bread (1) british (2) business english (6) call (35) campaign (2) camping (2) carol (1) cartoons (7) chat (2) chinglish (1) christmas (1) classroom (50) cloze (6) collocations (17) commands (1) common places (3) communication skills (3) compounds (1) conference (1) contronym (2) countries (1) court (1) cover letter (1) crazy words (89) criticaleye (23) crosswords (1) cultural shock (103) cv (1) day (1) dialect (1) discovery (2) downloadable exercises (49) effective language use (2) emergency (1) érettségi (1) etymology (2) exam (7) firearms (1) folktales (2) foreign words (1) fox (1) frederick douglass (1) games (26) geography (1) goat kids (1) grammar (51) groupdynamics (49) halloween (2) harry potter (2) heart (1) heroes (1) history (12) house (1) humor (62) hunglish (1) idioms (77) indians (4) interview (1) irregular (1) japan (1) job market (2) jokes (2) just for fun (35) knights (1) law (2) legal (1) linking words (8) literature (19) lotr (1) madame holle (1) martin luther king (1) mathematics (4) meaning of (52) mix (1) mona lisa (1) monkey (1) motivation (75) movies (1) museum (1) music (4) names for (1) nature (12) negative (1) neologisms (10) newspaper (1) nigbur (1) nile (1) northern (1) numbers (1) nursery rhymes (2) odd one out (1) ötlet (96) over the phone (3) oxymoron (3) passive (1) people (17) petronius (1) phrasal verbs (24) plays (1) poems (1) politics (1) prepositions (5) pride and prejudice (1) project work (1) pronunciation (11) proverb (3) punctuacion (1) quick note (1) quiz (3) quotes (3) reading (22) reported speech (1) resume (1) riddles (6) rigó utca (2) river (1) roberta (1) role play (2) samurai (1) school (3) scouting (1) series (9) sherlock (1) shrek (1) slang (22) slavery (1) sleeping beauty (1) songs (1) southern (4) speaking (57) specialoccasions (26) stars (1) stories (23) stress (1) summer (1) superstition (1) talented (1) teaching environment (2) teaching tricks (70) terminology (1) thesaurus (2) the johnson family (16) the sandman (13) többfunkciós (108) topics (25) tournaments (1) translation (4) up (1) verbs (2) vikings (1) vocab (138) warm up (38) winter (1) word formation (12) word usage (4) work (1) writing (16)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2010.07.09. 08:27 semiambidextrous

Dedukció, Watson!

Összetett feladat ez a mostani - először is keres az ember valami autentikus szöveget, amire pl. kitűnően alkalmasak a szépirodalmi szövegek, illetve ezek kivonatolt / egyszerűsített verziói, főleg, ha kezdőkkel foglalkozunk.

Ki-ki elkészítheti a (kedvenc) feladattípusai egyikét, hogy legyen nyelvtani megközelítés is, aztán jön a svédcsavar: még egy feladattípust beszúrunk, illetve felhasznélunk, de ennek az alkalmazás szempontjából jó, ha az előzőtől eltérő területet megcélzó felhasználhatósága van.

Most a legegyszerűbb nyelvtani elem (ragozás, igeidők) egy reading-feladattal kombinálva. A második feladat a szövegrészek összekeverten történő kiadása, hogy sorba állítsák, rekonstruálják a tanulók a történetet. A nyelvtani, tartalmi, egyéb kohéziós kulcsok megkeresése a feladat része.

Death in the Night

 
That night we _______ (go) back to the house. When we ______ (see) Helen Stoner's light, Holmes and I ______ (get) in quietly through the window. Then we _______ (wait) silently in the middle bedroom in the dark. We waited for three hours and _______ (move, not). Suddenly we saw a light and ________ (hear) a sound from Dr Roylott's room. But nothing _______ (happen), and again we waited in the dark. Then there ________ (is) another sound, a very quiet sound. . . Immediately Holmes _______ (jump) up and _______ (hit) the bell-rope hard.

'Can you see it, Watson?' he________ (shout). But I saw nothing. There was a quiet whistle. We both _________ (look up) at the air-vent, and suddenly we heard a terrible cry in the next room. Then the house was silent again.
'What________ (mean)?' I asked. My voice ________ (shake). 'It __________ (finish),' answered Holmes. 'Let's go and see.' We went into Dr Roylott's room. The metal box was open. Roylott __________ (sit) on a chair, and his eyes _______ (is) fixed on the air-vent. Round his head was a strange, yellow speckled band. He was dead.
'The band! The speckled band!' ________ (say) Holmes very quietly. The band _________ (move) and _______ (begin) to turn its head. 'Be careful, Watson! It's a snake, an Indian snake - and its poison can ________ (kill) very quickly,' Holmes _________ (cry). 'Roylott ________ (die) immediately. We must _________ (put) the snake back in its box.' Very, very carefully, Holmes ________ (take) the snake and ________ (throw) it into the metal box.
'But how __________ (know, you) about the snake, Holmes?' I________ (ask).
'At first, Watson, I ________ (think) that it ________ (is) the gypsies. But then I____________ (understand). I thought that perhaps something _________ (come) through the air-vent, down the bell-rope and onto the bed. Then there was the milk - and of course, snakes _________ (drink) milk. It was easy for the Doctor to get Indian animals. And because he was a doctor, he ________ (know) that this snake's poison is difficult to find in a dead body. So every night he _________ (put) the snake through the air- vent, and it went down the bell-rope onto the bed. Of course, nobody must see the snake, so every night he __________ (whistle) to call it back. The sound of metal falling was the door of the metal box, which was the snake's home. Perhaps the snake came through the air-vent many times before it ________ (kill) Julia. But in the end it killed her. And Helen, too, nearly _______ (die) because of this snake.
'But tonight, when I ________ (hit) the snake on the rope, it ______ (is) angry and _______ (go) back through the air-vent. And so it killed the Doctor. I ________ (sorry, not) about that.'
Soon after this Helen Stoner ___________ (marry) her young man and ___________ (try) to forget the terrible deaths of her sister and stepfather. But she never really ___________ (forget) the speckled band.

 

A feladat pdf-ben itt.

Szólj hozzá!

Címkék: ötlet motivation reading call literature sherlock grammar verbs activities classroom többfunkciós groupdynamics teaching tricks downloadable exercises


A bejegyzés trackback címe:

https://whimsicalll.blog.hu/api/trackback/id/tr402131125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása